15 ANYS DE LA REVISTA SUD

Treballant per la globalització dels drets laborals

Ja ha sortit el numero 20 de la revista SUD, que publica la Fundació Josep Comaposada- Sindicalistes Solidaris de la UGT de Catalunya.

Amb aquest número celebrem 15 anys d’una publicació que s’ha consolidat, que va néixer el 2001 amb la voluntat de contribuir a difondre les accions en matèria de cooperació sindical que es realitzen i com un instrument de reivindicació de polítiques internacionalistes i solidàries.

Portada SUD 20

DESCARREGA-LA!

o LLEGEIX-la a ISSUU!

La revista SUD va iniciar el seu camí en moments delicats, des del punt de vista econòmic i social. En la seva presentació hi va intervenir la Premi Nobel Rigoberta Menchú, que va mencionar el paper de la socialdemocràcia a Europa i la importància de les esquerres en el desenvolupament de polítiques de cooperació. Menchú es va felicitar per la tasca que des del sindicat UGT de Catalunya, mitjançant la seva fundació, es feia en matèria de formació sindical en l’Amèrica Central i del Sud.

La voluntat de tirar endavant aquest mitjà segueix intacta, a pesar dels condicionaments econòmics.  Si ha estat possible és gràcies a moltes persones que hi han contribuït i hi contribueixen, amb les seves reflexions i anàlisis

En aquest número 20 destaquen, entre d’altres, les següents col·laboracions: el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, reflexiona sobre els refugiats a“Vuitanta anys després, els mateixos refugiats; el catedràtic d’Economia, Juan Tugores, ens aproxima a La teoria de l’ocupació, l’interès i els diners de John Maynard Keynes, que acaba de complir 80 anys; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ens parla de “Les ciutats per l’Europa del valors”; i el president de la taula del tercer sector, Oriol Illa, reflexiona sobre “La vivienda, ¿derecho social o producto especulativo?”.

Aquest número també trobareu les actuacions en matèria de cooperació de la fundació Sindicalistes Solidaris, com la campanya de formació per al treball digne, adreçada a quatre-cents líders socials i sindicals d’El Salvador, especialment a dones i joves, que donarà els instruments i mecanismes necessaris per exercir la seva tasca sindical i social; una escola de cuina itinerant, que servirà per a l’aprenentatge i la integració de dones del sector informal, preferentment mares solteres, a El Salvador; i un projecte d’enfortiment de capacitats de joves líders socials i sindicals i dones treballadores de Tànger i Tetuan, amb la creació d’un centre de formació sobre el treball digne i programes específics de formació i inserció al mercat de treball.

També s’analitza des de diferents punts de vista els acords de lliure comerç amb els Estats Units (TTIP) i Canada (CETA). I es recomanen lectures de publicacions molt interessants i reflexives, que no necessàriament han de coincidir amb les nostres.