LA DONA i EL SINDICAT-Seminari a Tetouan

El passat dia 20 d’Abril va tenir lloc el seminari “La Dona i el Sindicat” emmarcat dins l’Escola de Treball Digne per a tots i totes de Tetouan finançat pels ajuntaments de Terrassa, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Prat de Llobregat, Viladecans i el Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Com molt bé indica el seu títol, aquesta jornada estava dedicada al paper de les dones, fonamentalment en l’evolució d’aquest paper en el si del sindicat.

AVALOT va  participar a aquest seminari explicant a les assistents del curs l’evolució del paper de la dona dins el sindicat, i com aquesta evolució ha desembocat en la declaració de l’Avalot com a associació sindical feminista, fet que ha sigut tan difícil com necessari per a poder representar més plenament a totes les persones treballadores.

Considerem que, de la mateixa manera que es va aconseguir que se’ns tingui en compte com a joves i que com a tals, tenim unes necessitats diferents, ara és el moment de que les dones s’apoderin i així, aconseguir de manera definitiva i ferma els drets que ens pertoquen. Les dones, som aproximadament la meitat de la població mundial. Si es treballa sense tenir en compte aquesta meitat, mai es podrà aconseguir la justícia social.

Atentament, les dones participants dels principals sindicats del Marroc van seguir el fil d’aquesta intervenció i, seguidament, Seminari La Dona i el Sindicat a Tetouan, fet que va propiciar que hi hagués un alt feedback entre totes les assistents, de manera que ens vam enriquir les unes a les altres.

Per contra del que pugui semblar, des de l’Avalot, considerem que aquesta experiència va ser molt educativa per les participants d’ambdós extrems del mediterrani i que ens va dotar de nous aprenentatges que, de ben segur, perduraran en el temps, així com nous vincles que cal enfortir i mantenir, per tal de poder seguir treballant conjuntament per, entre totes, potenciar el paper de la dona arreu del món.