Àrea mediterrània

Projectes en curs

Projectes finalitzats

Programa de formació per a dones joves líders sindicals del Marroc, Algèria i Tunísia. Formaghreb, Fase 2.

Descripció: Formaghreb és un programa formatiu adreçat a joves líders sindicals de la UGTT de Tunísia, la CDT del Marroc i la UGTA d’Algèria, i també als joves de l’Avalot de la UGT de Catalunya. En total han estat 72 joves (36 dones i 36 homes) dels sectors dels sectors de l’Hostaleria, Agroalimentària, Ensenyament, Energia i Mines, Tèxtil, i Sanitat. A més, el programa ha comptat amb un equip de formació integrat per 3 formadors i 3 formadores procedents dels 3 països. El tema central de la segona fase al llarg del 2009 ha estat La comunicació en l’activitat sindical, del qual s’han portat a terme 3 sessions nacionals a cada país i 1 trobada internacional a Susa, Tunísia. Durant la primera fase es va treballar El treball en grup i La plataforma reivindicativa. Durant la tercera fase, el 2010, l’àmbit de la formació serà Els convenis col•lectius i La negociació col•lectiva.

Àmbit d’actuació: Enfortiment sindical

Socis Locals: CDT (Marroc), UGTT (Tunísia) i UGTA (Algèria).

Entitat finançadora: ACCD-Generalitat de Catalunya.

Durada: de maig del 2008 al 31 de maig de 2009.

Creació de la Xarxa Sindical de Cooperatives del nord del Marroc. Fase 2.

Descripció: El projecte ha consistit en donar suport al pla de la Confederació Democràtica del Treball (CDT) per a la integració laboral i sindical de la dona del nord del Marroc. L’any 2007 es va crear una xarxa sindical de 4 cooperatives de producció i consum a les ciutats de Larraix, Tetuan, Taza i Nador. Durant aquest segon any, 2008, la xarxa ha augmentat fins a 6 cooperatives de producció artesana i 6 petites botigues. Les 2 noves cooperatives són a Guercif i Taounate. Amb la xarxa de cooperatives de confecció de la llar i brodat tradicional s’ha ofert a les dones una alternativa a un mercat de treball incapaç de crear prou ocupació.

Àmbit d’actuació: Enfortiment sindical, formació ocupacional, formació sindical.

Soci local: CDT (Confederació Democràtica del Treball) del Marroc.

Entitats finançadores: ajuntaments d’Abrera, Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Granollers, l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Terrassa, Viladecans, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú i Sant Celoni.

Durada: d’octubre del 2008 a setembre del 2009.

Projectes en curs

Programa per a la integració laboral i sindical dels joves  del nord del Marroc. Fase 1.

Descripció: aquest projecte a 3 anys (2009-2012) és la continuïtat del programa d’integració laboral i sindical de la dona del nord del Marroc que es va portar a terme entre 2004 i 2009 amb el sindicat CDT (Confederació Democràtica del Treball). En aquest cas es tracta de crear una xarxa de centres de formació ocupacional per als joves de les ciutats de Larraix, Sidi Kacem, Martil, Tetuan, Khemish el Sahel i Laouamra. Els socis locals són la CDT i la FDT (Federació Democràtica del Treball) els quals gestionen els centres i aporten l’equip de 24 formadors i formadores. Les matèries que s’imparteixen són idiomes, informàtica, confecció i formació sociolaboral. Durant el primer any de posta en marxa dels centres es preveu atendre a 800 joves.

Àmbit d’actuació: Formació ocupacional i enfortiment sindical.

Contrapart: CDT (Confederació Democràtica del Treball) del Marroc.

Entitat finançadora: diversos ajuntaments catalans.

Durada: d’octubre del 2009 a octubre del 2010.

Programa de formació ocupacional del PGFTU a Jericó, Palestina

Descripció: El projecte consisteix en donar suport al sindicat palestí PGFTU, a Jericó, al seu pla d’integració dels joves de la regió al món laboral mitjançant la creació d’un centre de formació ocupacional. Aquest centre, gestionat per la PGFTU, impartirà mòduls d’informàtica, idiomes i salut laboral, bàsicament, amb un equip de formació de la regió. Els promotors del projecte esperen que el centre atengui a 200 homes i dones al llarg del primer any de funcionament.

Àmbit d’actuació: Formació ocupacional i enfortiment sindical.

Socis Locals: PGFTU de Palestina.

Entitat finançadora: ACCD-Generalitat de Catalunya.

Durada: de novembre del 2009 a octubre del 2010.