GAVÀ CIUTAT ACOLLIDORA

El passat dimarts 20 de juny vem participar a la Festa de l'Educació de Gavà. Amb motiu d'aquest esdeveniment i a proposta de l'Ajuntament de Gavà, el Foro Solidari de Gavà, del qual forma part Sindicalistes Solidaris, va subscriure el manifest GAVÀ CIUTAT ACOLLIDORA devant la problemàtica humana de l'arribada massiva de refugiats i en defensa de Catalalunya com a terra d'acolliment front l'emergència social que suposa la situació.

En aquest sentit recolça la campanya CASA NOSTRA, CASA VOSTRA per a actuar definitivament davant d’aquesta situació tal com reclama la ciutadania per a què Catalunya sigui terra d’acollida, de la que destaquem els següents punts:

• Garantir la inclusió i el desenvolupament social digne de les persones migrades a Catalunya i comprometre’s a aplicar mesures contra el racisme, la xenofòbia, la LGTBIfòbia i la violència masclista.
  • Defensar el dret a la lliure circulació de les persones, tal com queda recollit a l’article 13 de la Declaració Universal dels Drets Humans.
  • Treballar per eradicar les causes d'injustícia, violència estructural, guerra i vulneració dels drets humans en origen que són l’arrel dels moviments forçats o no desitjats de població. I en aquest sentit, fomentar la cultura de pau.  Demanem que s’assumeixin compromisos immediats.

Per tot això des de les organitzacions del Fòrum Solidari de Gavà es dona suport la iniciativa de l’ajuntament de Gavà per a l’acolliment de refugiats/des amb el suport de Creu Roja.

I ANIMEM A LA CIUTADANIA de Gavà a organitzar-se, mobilitzar-se i fer sentir la seva veu per tal d’aconseguir una conscienciació col·lectiva que afavoreixi el canvi d’actitud de les institucions en relació amb l’anomenada “crisi migratòria” que actualment viu la Mediterrània i a la inclusió laboral i social de totes les persones immigrades i refugiades.

Descarregar Manifest Gavà