Solidaritat amb Palestina

El 30 de març, els palestins, commemoren el Dia de la Terra per recordar els homes, dones i nens assassinats per l’exercit d’ocupació israelita quan es manifestaven contra la confiscació de les seves terres agrícoles.

Aquest any desenes de milers de palestins es van manifestar convocats per un col·lectiu d’organitzacions sota el lema de “la marxa del retorn”. Els manifestants es van  dirigir pacíficament cap els murs i tanques metàl·liques que envolten els més de dos milions d’habitants de Gaza que sobreviuen en poc més de 360 kms quadrats. Quan es trobaven a uns 100 metres de la barrera, l’exercit va obrir foc real i va causar 16 morts i centenars de ferits entre els manifestants.

Aquesta marxa havia de durar fins el 15 de maig, dia de la Nakba (catàstrofe) que es celebra des de 1948, data en que les tropes sionistes van expulsar a 800.000 palestins de les seves terres, empenyent-los cap a l’exili. Aquestes famílies, avui, representen 5 milions de refugiats, sense comptar amb els refugiats de l’interior.

Des d’aquell llunyà 15 de maig de 1948 i el 30 de març de 2018 la història del poble palestí es veu abocada a una llarga opressió, repressió i infinitat de massacres.

Des de Sindicalistes Solidaris denunciem la persecució, assetjament i massacre que pateix dia darrera dia el poble palestí i demanem a les Autoritats que posin les mesures necessàries per retornar la llibertat al país per la via democràtica.

Divendres passat, en una nova escalada de violència, 10 palestins més van perdre la vida en la franja de Gaza en el segon dia de protestes.