Catalunya

Darrers projectes portats a terme (2015-2017)

Edició del llibre Veus de dones magrebines

Clàusula ecosolidària

Edició del llibre Reflexions cap a una cooperació transformadora

REVISTA SUD

Campanya «Cooperació sindical: solidaritat i compromís»

Edició del llibre Veus de dones magrebines

Descripció: Amb aquesta publicació vol donar a conèixer la realitat de la situació de la dona treballadora del Magreb mitjançant una anàlisi de la situació sociolaboral, a més d'entrevistes a sis dones treballadores i sindicalistes del Marroc, Tunísia i Algèria, i la publicació de les conclusions de la trobada de dones del Magreb i Catalunya celebrada el novembre de 2014 a Tunísia.

S’han fet presentacions tant a Granollers com a la comarca del Baix Llobregat. A més, s’han distribuït llibres a través de la UGT de Granollers i la secció sindical de la UGT de l’Ajuntament del Prat.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Import total: 16.770,12 €.

Subvencions aprovades: 8.139,00 €.

Entitat finançadora: Ajuntaments de Granollers i el Prat de Llobregat.

Durada: De l’1 de maig del 2015 al 30 desembre de 2015.

Clàusula ecosolidària

Descripció: Es tracta d’una campanya dirigida als treballadors i treballadores de les organitzacions sindicals i d’empreses públiques i privades de Catalunya perquè desenvolupin coneixements, habilitats i hàbits de consum orientats a promoure la solidaritat i la cooperació, així com a promoure un model de desenvolupament sostenible. S’elaborarà una guia de cooperació sindical, la exposició “ Cooperació sindical : solidaritat i compromís “ i materials de suport (cartell, tríptic i cartografies de drets).

Entitat finançadora: ACCD.

Durada: desembre de 2013 a octubre de 2016.

Edició del llibre Reflexions cap a una cooperació transformadora

Descripció: Amb l’edició i difusió d’aquest llibre, Sindicalistes Solidaris vol contribuir a fomentar un model de cooperació que aconsegueixi la màxima implicació de tots els actors que hi participen, amb plena consciència de què es fa i per a què, qui i com, de quan la cooperació és pertinent i quan deixa de ser necessària. En suma, una cooperació transformadora de la realitat, o millor dit, de les diferents realitats dels actors que participen del somni de dur-la a terme.

La cooperació pateix diverses situacions que posen en risc la seva finalitat transformadora de la societat que la demana, com ara la no adequació i claredat dels objectius i estratègies dels diferents actors, la no participació democràtica en la formulació, execució i avaluació dels projectes per part de la comunitat receptora, o la burocratització i els protocols administratius molt exigents. Tots aquests factors són més freqüents del que es pensa, i cal cercar mecanismes de detecció i rectificació immediats si no volem malbaratar els recursos escassos i els enormes esforços dels qui hi treballem.

Pensem que la cooperació transformadora rau no només en la millora de la qualitat de vida i l'enfortiment de la cohesió social, que confronta les pobreses i les desigualtats, sinó també en superar els esquemes d’injustícia i autoritarisme que ofeguen la participació de la comunitat. Aquest és el tret fonamental que hem de procurar entre tots assolir si volem parlar d'un veritable desenvolupament sostenible i alliberador.

Amb aquesta finalitat, Sindicalistes Solidaris ha elaborat i difós aquest llibre, per  sensibilitzar al voltant de la cooperació transformadora, descrivint com hauria de ser i qüestionant el model de cooperació imperant. Tot això, mitjançant un procés de reflexió que no defuig l'autocrítica.

Amb això, pretenem que els treballadors i treballadores dels municipis que participen en aquest projecte de sensibilització es conscienciïn de la importància de reclamar i promoure un veritable desenvolupament sostenible.

El llibre serà difós durant 2017 als municipis que el financen, mitjançant actes de presentació on participaran representants de Sindicalistes Solidaris, i distribuït pels companys de la UGT de Granollers, el Prat de Llobregat i Terrassa.

Import total:  17.548  euros.

Subvencions aprovades: 11.798 euros.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitat finançadora:  Ajuntament de Granollers, Terrassa i el Prat de Llobregat.

Durada: febrer de 2016 a desembre de 2016

REVISTA SUD

Descripció: Aquest any, hem col·laborat amb el Centre d’Estudis i Recerques Socials i Metropolitanes (CERM) en l’edició i distribució del número 20 de la revista Sud.

Amb aquest número, celebrem 15 anys d’una publicació que s’ha consolidat, que va néixer el 2001 amb la voluntat de contribuir a difondre les accions en matèria de cooperació sindical que es realitzen, i com un instrument de reivindicació de polítiques internacionalistes i solidàries.

En aquest número hi ha un dossier especial sobre el TTIP.

Campanya «Cooperació sindical: solidaritat i compromís»

Descripció:  El projecte consisteix a donar continuació a la campanya de sensibilització, iniciada el 2016, adreçada als delegats i delegades i a l’afiliació en general, per explicar la cooperació sindical al desenvolupament en un context en què una part dels treballadors i treballadores posen en dubte la utilitat, la necessitat o l’oportunitat de la cooperació internacional.

La campanya consistirà a portar a diferents seccions sindicals de la UGT de  Catalunya  els materials editats (díptics, cartells, guia, cartografia dels drets, etc.) per contribuir a reforçar i difondre les raons per les quals les organitzacions sindicals actuen en l’àmbit de la cooperació i quins resultats obtenen.

També portarem l’exposició «Cooperació Sindical: Solidaritat i Compromís» a diferents municipis de Catalunya.

El resultat final que volem aconseguir és que els treballadors i treballadores de les empreses públiques i privades de Catalunya desenvolupin coneixements orientats a promoure la solidaritat i la cooperació, i passin a l’acció col·laborant activament en projectes de cooperació al desenvolupament.

Entitat finançadora:  ACCD-Generalitat de Catalunya.

Durada:  de gener 2009 a gener 2010.