Catalunya

Projectes en curs

Projectes finalitzats

Revista Sud, números 13 i 14

Descripció: Publicació dels números 13 i 14 de la revista de cooperació sindical internacional Sud. La revista s’ha distribuït per correu postal a una selecció de seccions sindicals de la UGT d’empreses de més de 100 treballadors, administracions públiques, federacions professionals i unions territorials de la UGT, ONGs de Barcelona i totes les biblioteques de la Diputació de Barcelona.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitats finançadores: Diputació de  Barcelona, Ajuntament de Barcelona, ACCD-Generalitat de Catalunya i Diputació de Lleida.

Durada: de gener del 2008 a gener del 2009.

Revista Sud, número 15

Descripció: Publicació del número 15 de la revista de cooperació sindical internacional Sud. La revista s’ha distribuït per correu postal a una selecció de seccions sindicals de la UGT d’empreses de més de 100 treballadors, administracions públiques, federacions professionals i unions territorials de la UGT, ONGs de Barcelona i totes les biblioteques de la Diputació de Barcelona.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitats finançadores: Diputació de  Barcelona, ACCD-Generalitat de Catalunya i Diputació de Lleida.

Durada: de gener a setembre del 2009.

Exposició fotogràfica Somos Andando a Terrassa

Descripció: A la Biblioteca Central de Terrassa es va muntar l’exposició de fotografies de Pep Caballé sobre els treballadors de l’economia informal que treballen com a venedors ambulants als carrers de Managua. L’exposició explica com són les seves condicions de treball i les causes que produeixen que més del 60% dels treballadors de Nicaragua hagin de treballar sense contracte ni prestacions socials.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitat finançadora: Ajuntament de Terrassa.

Durada: de l’1 al 15 de juny  2009.

Projectes en curs

Comunicació de la cooperació sindical internacional de la UGT de Catalunya i sensibilització sobre la necessitat de contribuir a defensar els drets humans laborals i sindicals al Sud. Fase 6.

Descripció: L’actuació pretén concienciar  la ciutadania de Catalunya sobre la importància d’enfortir els sindicats del Sud per contribuir a eradicar les causes estructurals de la pobresa. Amb aquest objectiu s’ha fet una presentació de la cooperació sindical a dos mòduls de formació sindical de la UGT; s’ha imprès i distribuït la revista de cooperació sindical internacional "SUD", núm. 15 i el butlletí electrònic de notícies Infocooperació. En el marc del 13è congrés de la UGT, celebrat a Barcelona, s’han fet unes jornades sobre cooperació sindical internacional amb els socis sindicals de la Fundació Comaposada i s’ha organitzat una trobada sindical amb 30 sindicalistes internacionals del Nord i del Sud que han signat l’anomenada Declaració de Barcelona, de la qual va sorgir el compromís de crear el blog sindical Unionet. Per difondre la nova marca pública de la Fundació Comaposada com a Sindicalistes Solidaris s’ha realitzat una presentació pública a la seu de la UGT i s’ha creat el web www.sindicalistessolidaris.org. Finalment, s’ha publicat el llibre Converses amb 10 Sindicalistes del Sud i s’ha començat a preparar una obra de teatre sobre la problemàtica del treball infantil, que actuarà de manera itinerant entre municipis catalans que organitzen fires d’entitats de solidaritat.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitat finançadora: ACCD-Generalitat de Catalunya.

Durada: de gener 2009 a gener 2010.

Àmbit d’actuació: Sensibilització.

Entitat finançadora:  ACCD-Generalitat de Catalunya.

Durada:  de gener 2009 a gener 2010.